Geoblog.pl    myszurka    Podróże    2012 - Borneo i okolice...    lenistwo...

lenistwo...

Indonezja
Indonezja, Seraya

Hotel Gardena, w którym ost mieszkałam oferuje również pobyt na wyspie Seraya (łódka free, bungalow dla 2os – 200.000 IDR, do pojedynczego wykorzystania 160.000 IDR). To jest nieduża wysepka, oddalona od Flores o godzinę drogi łodzią. Znajduje się tu 6 pojedynczych bungalowów oraz kilka bliźniaków, jedna restauracja. Po drugiej stronie wyspy, jakieś 25 minut spacerem przez wzgórze jest wioska rybacka (2 małe sklepiki, brak warungu, a ponieważ panuje tu islam, brak również piwa).

Na wyspę przybyliśmy w 12 osób, Anna również. Komentarzy, oczywiście tych negatywnych nie brakowało. Zamieszkałam w pojedynczym bungalowie, za sąsiadów miałam parę emerytów z Niemiec oraz Japonkę Manę (45l.) i jej niemieckiego faceta – Stefana (46l.). Już pierwszego wieczoru przysiedli się i poznałam ich historię. Poznali się 3 lata temu na Goa, będąc na samotnych wakacjach. Od tej pory, on, bezrobotny operator kina bywa u niej kilka miesięcy w roku w Tokyo i podróżują do różnych zakątków Azji. Właściwie są to jej biznes podróże, bo jako designer ubraniowy poszukuje nowych inspiracji oraz dostawców materiałów w Azji. Bardzo sympatycznie z nimi spędzałam czas, byli przygotowani i wyposażeni w spore zapasu alco z Malezji. Oboje pili i palili równo…

Moje 3 dni upływały głównie na pływaniu, snurkowaniu oraz nicnierobieniu. Rafa przed bungalowami jest ok, choć, aby się do niej dostać należy pokonać spory odcinek obrośnięty trawami i innymi roślinami. Bardzo tego nie lubię, a w ciągu dnia, gdy jest odpływ to jest to jesce bardziej nieprzyjemne. Spotkałam jednego zółwia, inni mieli szczęście spotkać delfiny nieopodal brzegu. Jedyne zastrzeżenia można mieć do restauracji. Serwowane dania są ciut przesolone, spieczone i podobno mają smak benzyny, którego ja nie mogłam się jednakowoż doszukać. Woda i elektryczność jest jedynie w godzinach 18 – 2, a kontakty do ładowanie baterii jedynie w resto..

Pobyt na Serayi zaliczam do udanych. Ale jak zawsze kiedyś należało się ruszyć. Wróciłam do Labuan Bajo ok 9:30, udałam się do agencji i zakupiłam bilet na kolejny lot. Jakże zdziwiłam się, iż bilet w ciągu 3 dni potaniał o całe 180.000 IDR. Tym sposobem, nie zastanawiając się, kupiłam bilet na samolot w SKY Aviation (650.000 IDR) i znalazłam się w Kupang…